7 راهکار برای درمان کمردرد

: 7 راه حل واسه درمان کمردرد

  1. بیشتر از ۴۵ دقیقه نشینین.

طی سالای گذشته،” عادت یه جا نشینی” تبدیل به یه آیین ویروسی شده. اصل کلام این که زندگی یه جا نشینی ما که درحال پیشرفت همه، بیشتر از تقریبا تموم سموم تولید شده به وسیله بشر و بیماریای همه گیر، درحال کشتن ماست. آدم اولیه جنب و جوش بیشتری داشت اما زندگی روزمره ما، ما رو از تخت خواب تا صندلی، از اونجا تا اتومبیل، از اتومبیل تا صندلی و دوباره از صندلی تا کاناپه می بره! وقتی که واسه اولین بار درمورد خطرات نشستن چیزایی فهمیدم، تصور می کردم عادت به ورزش متعادل و ملایم، بعضی از اثرات تنبلی رو خنثی می کنه اما مطالعه ای جدید نشون میده ساعاتی که صرف نشستن می شه، واقعا اصلی ترین دلیل مرگ و میره و این که چندروز در هفته، قبل از شروع ۸ ساعت یه ریز پشت کامپیوتر نشستن، در جلسات دوچرخه دسته جمعی شرکت می کنین، خیلی به درد بخور و تعیین کننده نیس.

وقتی بدن شما بیشتر از ۴۵ دقیقه تو یه وضعیت ثابت می مونه، مغز شما اون وضعیت رو اثبات می کنه. نشستن باعث می شه بعضی از عضلات تون کوتاه شن، و اگراین حالت، اثبات شه، محور بدن شما انحنا پیدا کرده و وقتی که وایس تادید، کج وخمیده هستین. پس، تایمر گوشی تون رو تنظیم کنین تا هر یک ساعت از جا بلند شید و دور اتاق قدم بزنین و حرکت کنین. می تونین پُر کردن لیوان آب تون رو بهونه کنین.

  1. واسه کمرتون جای بهتری درست کنین.

یکی از بهترین کارایی که مدتهاس واسه کمرم انجام داده ام، صندلی گودرفته و وحشتناکم رو با یه مدل اداری ارگونومیک بسیار خوب، جانشین کردم. بیشتر صندلیای مناسب واسه کمر، حتما قشنگتر و مورد پسند نیستن و شما بیشتر واسه کارکرد اون پول دادین تا شکل ظاهری اون. نتیجه این که من زمان کمتری رو روی این صندلی می مانم و پس پولی که بابتش داده ام، بازدهی خوب و مفیدی برام داشته.

یادتون باشه زوایای بدن تون؛ بازوها و پاهای تون باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشه و خط نگاه تون مستقیما به جلوی تون باشه نه خمیده به طرف پایین. بعضی از افراد لازمه مانیتورشان رو بالا آورده و صفحه کلید رو پایین بیارن. اگه صندلی شما خیلی بلنده، می تونین واسه ایجاد تعادل زیر پاهای تون چیزی بذارین.

  1. لگن خاصره تون رو تقویت کنین.

لگن خاصره، پایه ستون فقرات است و از اون جوری پشتیبانی می کنه که با خیلی از کارای دیگه نمی تونین اینطور از اون پشتیبانی کنین. پیلاتس، تمرین عجیبی واسه خیلی از این عضلات دردناکه. تقویت میونه بدن، بهترین راه واسه حفظ ستون فقرات هم جهت با درسته. اگه جزو کسائی هستین که کمرتا رو همیشه رها می کنین، باید واسه تقویت این ناحیه وقت بذارین.

  1. به پشت بخوابین.

رتبه بندی خاصی واسه وضعیت خواب هست که نشون دهنده رابطه اون با سلامت بدنه. روی شکم خوابیدن، بدترین وضعی خوابه چون حمایتی واسه بدن وجود نداره مخصوصا روی تشک نرم و جاذبه زمین باعث انحنای ستون فقرات می شه. به پلو خوابیدن تا اندازه ای بهتره، مخصوصا اگه بالشی بین پاهای تون باشه. اما بهترین وضعیت واسه رابطه با بدن، خوابیدن به پشته. یه بالش یا متکا زیر زانوهای تون بذارین و بازوهای تون رو در دو طرف تون رها کنین یا روی شکمتون بذارین. یه مدت زمان میبره تا به این وضعیت عادت کنین، اما دست کم تلاش کنین در این حالت به خواب برید و بعد خودتون رو آزاد بذارین تا در طول شب، وضعیت تون رو تغییر بدین.

  1. پوشیدن کفش پاشنه بلند رو محدود کنین.

به عنوان یه زن می دونم که پوشیدن کفش طبی همیشه و همه جا، واقع گرایانه نبوده و از نظر فرهنگی هم قبول کردنی نیس اما می تونیم با محدود کردن پوشیدن کفش پاشنه بلند به موقعیتای خاص، به خودمون کمک کنیم. کفش پاشنه بلند نه فقط واسه پاهای شما سخته بلکه باعث می شه تعادل میونه بدن تون به جلو بیفته و به پایین کمرتون فشار وارد شه. پوشیدن همیشگی کفش پاشنه بلند می تونه موجب کوتاه شدن ماهیچه ساق پای تون شه، و وقتی پابرهنه راه می رید یا کفش اسپرت به پا دارین، کج و ناراست هستین. اگه در محل کارتون کفش پاشنه بلند می پوشید، تلاش کنین عادت تون رو تغییر داده و هنگام رفت و اومد و وقتی پشت میز نشسته اید، کفش اسپرت یا بی پاشنه بپوشید.

  1. با زانوهای نرم و راحت راه برید.

سفت کردن زانوها باعث کاهش جریان خون در پاها شده و ماهیچه های تون رو سفت می کنه. وقتی وای میستین، تلاش کنین بدن تون رو تا اندازه ای کاهش کنین و اجازه بدین زانوهای تون در حالت نرم و انعطاف پذیر باشن. این حالت رو در پیاده روی و ورزش هم حفظ کنین.

  1. استرس رو رها کنین.

دکتر جون سارنو در مورد تاثیر ذهن روی کمر، زیاد نوشته. ناخودآگاه، وقتی استرس داریم، قسمتای جور واجور بدن رو سفت و منقبض می کنیم. اگه کمرتون مشکل داره و همزمان اضطراب زیادی رو هم در زندگی تجربه می کنین، ارزش این رو داره که از مدیتیشن یا بقیه تکنیکای آروم سازی واسه خلاص شدن از تنشای داخلی استفاده کنین.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *