7 راهکار برای کاهش چربیهای موضعی | تغذیه سالم

آکایران :سبزیجات نقش موثری در کم شدن اندازه گرسنگی افراد در رژیمای کاهش وزن دارن ، در عین حال آنتی اکسیدان های موجود در این گروه غذایی مواد مضر و سمی رو که در بین کاهش وزن از بافت چربی آزاد می شن.

۱-از خوردن غذاهای پرچرب و سرخ شده دوری کنین

بنا : چیزی که ما رو در رسیدن به وزن ایده آل و حفظ اون کمک می کنه و در اصل مهمترین بازیگر رژیمای لاغری در نظرگرفته می شه کم کردن کل کالری دریافتی هستش واسه رسیدن به این مقصود آسونترین و عملی ترین راه کاهش و به کمترین حد ممکن رسوندن مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده می باشه.

۲- به اندازه پیشنهاد شده از لبنیات کم چرب استفاده کنین

نکته قابل توجه و جذاب در رژیمایی که منتهی به لاغری موضعی می گرند توجه به ساعت بدن و خواب منظم می باشه، مصرف شیر کم چرب در ساعاتی قبل از خواب بدلیل تریپتوفان موجود در اون منتهی به تولید ملاتونین و پس تنظیم شدن سیکل خواب افراد می شه و این حالت نقش موثری در تعادل هورمونای سیری و گرسنگی بوجود میاره از طرف دیگه کارکرد کلسیم موجود در لبنیات به عنوان تنظیم کننده لیپوژنز می تونه توجیه مناسبی واسه مصرف این گروه غذایی در رژیمای لاغری باشه.

۳- از میوه ها به رنگای جور واجور مخصوصا رنگ قرمز در حد پیشنهاد شده استفاده کنین

میوه های بخش جدانشدنی یه رژیم غذایی سالم می باشن: تحقیقات نشون دهنده تاثیر مثبت آنتوسیانینا که همون رنگدونه قرمز موجود در میوه ها هستش، می باشه، پس به نظر می رسد به کار گیری این ویژگی که در خونواده توتها دیده می شه در کنار مصرف متعادل سیب و خونواده مرکبات در افزایش سوخت چربی ها در بدن می تونه اثر زیادی داشته باشه.

۴- در طول روز از چای سبز استفاده کنین

مصرف چای مناسب به عنوان بخشی از سنت ایرونی می تونه در کاهش چربی ها بدن به ما کمک کنه ترکیبات فعال موجود در چای سبز ضمن افزایش متابولیسم پایه در القا سوخت چربیا نقش موثری داشته و می تونه در کنار یه رژیم کاهش وزن کمک زیادی در کاهش اندازه افراد ایجاد کنه.

۵- از ماهی به جای گوشت قرمز در طول هفته استفاده کنین

تنظیم نسبت ورود اسیدهای چرب امگا ۳ در مقایسه با امگا ۶ درزمان رژیمای کاهش وزن بسیار مهم می باشه چون که افزایش روندای التهابی می تونه در جلوگیری از روند کاهش وزن اثر داشته باشه پس آدمایی که می خواهند هر چی سریعتر به وزن ایده ال و اندامی متناسب برسن باید مصرف ماهی بخار پز رو در اولویت برنامه غذایی هفتگی خود بذارن: لازم بذکر می دانم که انتخاب روغن مناسب که در تنظیم تعادل اسیدهای چرب اثر داشته باشه هم جز پیشنهادا هستش پس مصرف روغن کانولا و یا زیتون می تونه در این ما رایاری کنه.

۶- مصرف سبزیجات رو یادتون نره

سبزیجات نقش موثری در کم شدن اندازه گرسنگی افراد در رژیمای کاهش وزن دارن ، در عین حال آنتی اکسیدانای موجود در این گروه غذایی مواد مضر و سمی رو که در بین کاهش وزن از بافت چربی آزاد می شن، از بدن دفع می کنن.

۷- ورزش و نوشیدن آب کافی رو یادتون نره

مثل بقیه رژیما رژیمایی که واسه کاهش چربیهای موضعیعی تنظیم می شن ، تنها درکنار یه فعالیت بدنی مناسب می تونن کارکرد بهینه ایجاد کنن پس تموم آدمایی که وارد رژیمای کاهش وزن می شن باید از یه برنامه ورزشی منظم مثل پیاده روی با سرعت متوسط و کمترین زمان ۴۵ دقیقه و مصرف ۸ لیوان آب در روز بهره ببرن لازم بذکر می دانم پیشنهاد ورزشی و مصرف مایعات گذشته فقط واسه آدمایی که از نظر قلب- عروقی و کلیوی و… مشکل خاصی نداشته و تنها زیر نظر دکتر معالج پیشنهاد می شه.

دکتر نیاز محمدزاده هنرور؛ استادیار دانشکده تغذیه دانشگاه تهران

زیبـاشـو دات کام

۷ راه حل واسه کاهش چربیهای موضعی was last modified: می 23rd, 2016 by ملیکا بینا

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *