7 راهکار عالی برای کاهش وزن افراد دیابتی | تغذیه سالم

7 روش ایجاد انگیزه واسه ورزش کردن خودمون

اگه شمام روز به روز زیاد شدن وزن دارین و همت ورزش کردن رو ندارین با این مقاله ایران ناز همراه باشین.

1- با یه تغییر ساده شروع کنین
یکی از راه های ایجاد انگیزه واسه شروع دوباره ورزش ایجاد یه تغییر ساده س!. راشل کاسگراو، مربی شخصی میگه: شروع یه عادت جدید می تونه خیلی راحت تغییر یه رفتار باشه. این بدون معناست که می تونین انگیزه تون واسه ورزش رو فقط با یه جلسه یوگا در هفته، رفتن سرکار با دوچرخه یا پیاده واسه چند روز در هفته زیاد کنین. وقتی که اون کارا به عادت تبدیل شن، میفهمید که چه احساس خوبی به شما میدن و واسه انجام یه برنامه ورزشی همیشگی و معتقد بودن به اون، حتی در زمانایی که دوست ندارین ورزش کنین انگیزه دارید.

2- از بقیه بخواین شما رو کنترل کنن
یکی دیگه از راه های ایجاد انگیزه واسه شروع دوباره ورزش به کار گیری یه همراه س. یکی از دلایلی که به چه دلیل مربیان اینقدر موثر هستن اون هستش که شما رو نسبت به تمریناتون، مسئولیت پذیر می کنن. حتی اگه یه مربی ندارین می تونین از یه دوست، یکی از اعضای خونواده یا یه شخص مهم بخواین که شما رو به تمریناتون معتقد کنن. اون پیشنهاد می کنه از اونا بخواین که در مشخص کردن تعداد جلساتی که تمرین نمی کنین به شما کمک کنن و اگه جلسات زیادی رو تمرین نمی کنین، جریمه هایی واسه شما در نظر بگیرن و اگه در تموم اون جلسات، شرکت کردین به شما جایزه بدن.

3- یه هدف براساس عملکردتون مشخص کنین
تونی جنتیل کور، مربی شخصی و دارای مدرک CSCS درباره ایجاد انگیزه واسه شروع ورزش میگه: اگه هدف تناسب اندامتون براساس یه چیز فیزیکی باشه که می خواین انجام بدین مانند انجام بارفیکس یا دویدن یه مایل در ۸ دقیقه، به احتمال زیاد به اون می رسید و واسه تعیین یه هدف براساس عملکردتون، هیچ وقتی بهتر از وقتی نیس که انگیزه ندارین. اون میگه: من فهمیدم که اگه کسی به دلیل خاصی تمرین کنه، در مرحله اول واسه اون تمرین، هیجان داره و واسه رسیدن به اون هدف، به تمرین ادامه میده.

4- از یه دوست، تاثیر مثبت قبول کنین
مایک بویل، مالک Conditioning Mike Boyle Strength and در ماساچوست میگه: بعضی وقتا پیدا کردن اراده واسه ورزش کردن فقط نیازمند اون هستش که به باشگاه برید. در اون صورت، همراه بردن یه دوست که الان عادت داره بطور منظم به باشگاه بره، ایده زیرکانه ایه. فقط یادتون باشه: در حالیکه به کار گیری دوستتون واسه انگیزه پیدا کردن، بسیار عالیه اما مهمه که اون رو پایه و مبنای تمریناتون قرار ندین چون این کار، شما رو در خطر صدمه قرار میده.

5- از کفش هاتون استفاده کنین
میشل لوویت، مربی مشهور درمورد ایجاد اراده و انگیزه واسه ورزش کردن میگه: گرفتن انگیزه واسه ورزش کردن می تونه به آسونی پوشیدن کفش هاتون باشه. اون پیشنهاد می کنه که کفشای ورزشی تون رو در جایی بذارین که بیشتر وقتا بتونین اونا رو ببینین مثلا کنار تخت یا میز کارتون در محل کار. به اینصورت اونا برنامه تمرینی تون رو به شما یاداوری می کنن. اون میگه: وقتی که کفش هاتون رو می پوشید، دست کم بمدت ۵ دقیقه بیرون برید. وقتی این زمان تموم شد، ممکنه با خود فکر کنین که “الان ورزش رو شروع کردم پس می خوام ادامه دهم”. هم اینکه اگه کفشتون رو به عنوان یه یاداوری کننده ورزشی با خودتون داشته باشین، دیگه نمی تونین از این بهونه که” کفش ام رو از یاد بردم”، استفاده کنین.

6- به تمرینتان مانند یه تفریح نگاه کنین
دیوید جک، کارشناس تناسب اندام و دارای مدرک CSCS درباره گرفتن انگیزه واسه ورزش کردن میگه: اگه از رفتن روی تردمیل و نیم ساعت دویدن روی اون، هول و هراس دارین خودتون رو مجبور به انجام فعالیتی کنین که بتونین به جای خود فعالیت، به نتیجه اش توجه کنین. منظور اون هستش که با انجام فعالیتایی که از اونا حال می کنین مانند تنیس، گردش رفتن یا پیاده روی سریع و طولانی از امتیازات ورزش مانند افزایش گردش خون و ترشح اندروفین استفاده میکردین که می تونه به شما انگیزه دهد تا بعدا، فعالیت بیشتری انجام بدین. با اینکه فعالیتای فیزیکی مورد علاقه شما ممکنه به اندازه برنامه معمولتان در باشگاه واسه قلبتون به درد بخور نباشن، اما خیلی بهتر از اون هستش که هیچ کاری انجام ندین.

7- به آرومی به روال تمرینی تون برگردین
خوب رودوکوی، مربی معروف در نیویورک درباره ایجاد انگیزه واسه شورع دوباره ورزش میگه: اگه بعد از یه مدت معطلی و تمرین نکردن، خیلی سریع سراغ برنامه تمرینی تون برید انرژی تون رو بطور کامل از کفتون میره و نمی تونین واسه یه مدت تمرین کنین. عوضش اون پیشنهاد می کنه که کم کم به جایی که تمرین رو کنار گذاشتین، برگردین مثلا اگه قبلا هفته ای ۵ روز تمرین می کردین، خودتون رو معتقد کنین که در هفته اول ۲ تا ۳ بار به باشگاه برید. بعد در هفته بعد اون رو به ۳ تا ۴ جلسه در هفته زیاد کنین و همینطور ادامه بدید تا به برنامه تمرینی قبلی تون برگردین. به کار گیری این روش باعث می شه که بخاطر ۵ روز تمرین در هفته، آنهم بطور یهویی احساس اضطراب و پریشونی نکنین.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش رژیمای لاغری ، رژیمای چاقی سایت
  • مطالب در رابطه
  • 50 دلیل واسه کسب انگیزه ورزش کردن
  • 9 روش افزایش انگیزه واسه ورزش کردن و کاهش وزن
  • چیجوری با کم شدن دمای آب و هوا، انگیزه مون رو واسه ورزش حفظ کنیم؟
  • انگیزه های ورزش رو شناسایی کنین تا به اون عادت کنین
  • چیجوری برنامه تمرینی مخصوص خودمون رو بنویسیم؟