7 راه تقویت مغز | تغذیه سالم

7 راه تقویت مغز

7 راه تقویت مغز

۷ راه تقویت مغز

مهم نیس مغز ما چقدر قدرتمنده، چیزی که مهمه، اینه که بدونیم این عضو نیاز به جبران و زنده کردن خود داره تا بتونه قالب و توانایی خود رو حفظ کنه.

مغز ما آدما هم بعد از فعالیتای متفاوت در طول روز و یا هفته نیاز داره تا به شکلی انرژی از دست رفته خودشو بازیابی کنه؛ بهترین راه های تقویت کردن مغز رو می تونین در زیر ببینین.

بادام بخورین

بادام حافظه رو تقویت می کنه و اگه در ترکیب با شیر قبل از رفتن به تختخواب یا پس از برخاستن از خواب به هنگام صبح مصرف شه اثر بهتری داره؛ بهتره تا از بادام به صورت تازه استفاده کنین تا نتیجه بهتری بگیرین و از مصرف بادامای شور دوری کنین.

آب سیب بخورین

محققان دانشگاه ماساچوست لوول نشون دادن که آب سیب تولید یه جور انتقال دهنده عصبی حیاتی «استیلکولین» رو در مغز زیاد کرده و از این روش قدرت حافظه رو هم شدید شدن می کنه.

ذهن خود رو ورزش بدین

همونجوریکه ورزش جسمی واسه بهره مندی از یه بدن قوی و سالم لازمه، ورزش ذهنی هم به همین اندازه مهمه تا بتونین ذهنی تیز و فعال داشته باشین؛ تا الان توجه کردین که به چه دلیل کودکان قدرت مغزی قوی تری نسبت به افراد بالغ دارن؟ چون کودکان ذهنی بازیگوش دارن و یه اینجور ذهنی توان حافظه رو بالا می بره.

واسه رسیدن به اینجور توانایی می تونین پازل یا جدول حل کنین، در کارای گروهی داوطلب شید، با بقیه تعامل کنین، به یه سرگرمی مانند مطالعه، نقاشی یا حتی دیدن پرندگان مشغول شید، یه مهارت نوین یا یه زبون نوین بیاموزید.

مصرف مواد قندی رو کم کنین

قند غذا نیس، بلکه شکلی از کربوهیدراته که یه انرژی واهی تولید می کنه؛ مصرف زیاد مواد قندی باعث بروز نشونه های عصبی و رنج آور، ضعف حافظه و دیگر مشکلات عصبی می شه؛ غذاها رو بدون اضافه کردن شکر استفاده کنین و از مصرف نوشیدنیای شیرین یا مقدار زیادی شکر یا قند با کافئین دوری کنین.

شبا غذای سبک بخورین

خوردن غذای زیاد و سنگین در شب، باعث بروز استرس دراز مدت و احساسی به هنگام خواب می شه؛ پیشنهاد می شه غذای سنگین رو در روز استفاده کنین که بدن جنب و جوش بیشتری داره.

شبه ها با خوردن غذای سبک میوه یا سبزی می تونین خواب بهتری داشته باشین؛ خواب خوب شب به معنی تقویت قوای مغزه.

قدرت تخیل خود رو تقویت کنین

یونانیا اصل خیال پردازی رو واسه نگهداشتن همه چیز یاد می گیرن؛ این فوت وفن نیاز داره که فرد یه تخیل واقعی و رنگی رو بسازه که بشه اونو به یه موضوع یا شی خاص رابطه داد.

اگه شما همه حواس خود شامل لامسه، بویایی، چشایی، شنوایی و بینایی رو درگیر خیال پردازی کنین، می تونین جزییات بیشتری از یه موضوع رو به یاد بیارین؛ این کار به تقویت حافظه شما کمک می کنه.

خشم خود رو کنترل کنین

غذاهای جفت و جور شده از آرد سفید، مصرف زیاد نشاسته یا نون سفید، می تونه منتهی به بروز حساسیتای عصبی شه؛ در نتیجه مصرف مثل این مواد غذایی خشونت و بعضی از رفتارای افسردگی رو موجب می شه.

عوضش سبزی تازه بخورین؛ آب زیاد بخورین و یوگا یا مدیتیشن انجام بدین تا احساسات سمی مانند خشم و استرس از شما دور شه. 

به نقل از مشرق

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا