7 راه پیشگیری از حمله قلبی

: 7 راه پیشگیری از حمله قلبی

: با کنار گذاشتن چند عادت مهم می تونین به سلامتی قلبتون کمک زیادی بکنین. و از زندگی سالم بیشتر لذت ببرین. درسته که همه حملات قلبی قابل پیشگیری نیستن. با این وجود با بعضی عادات سالم در زندگی میشه تا حد خیلی از فاکتورهای خطرساز پیشگیری کرد.

 

پایین آوردن فشارخون
فشارخون به فشار بالای خون شدید می گن. این مشکل خطر سکته و بیماریای قلبی و عروقی رو زیاد می کنه. اولین قدم موثر در مدیریت فشارخون کنترل منظم اون هستش. درمانای لازم واسه فشارخون بالا شامل رژیم غذایی کم نمک، مدیریت وزن، ورزش منظم و کنترل استرسه.

 

کنترل بیماریای قلبی
بیماریای قلبی ممکنه در زمان تولد وجود داشته و یا بعدا در زندگی با سابقه ارثی ایجاد شه. این مشکلات می تونن نتیجه وراثت، چاقی، دیابت و یا کلسترول بالا باشن. بیماریای قلبی می تونن شامل بیماریای عروق کرونر، مریضی رگای خونی حامی قلب، مشکلات دریچه قلب، بیماریای ماهیچه قلب، بزرگ شدن قلب و یا ضربان قلب بی نظم باشن. راه های موثر بسیاری واسه مدیریت بیماریای قلبی هست که بستگی به دلیل مریضی دارن.در مورد مسئله وراثت بهترین راه داشتن چک آپای منظم پیش پزشکه.

 

کنترل کلسترول بالا
کلسترول بالا باعث بیماریای قلبی و عروقی می شه. این مشکل بیشتر نتیجه یه رژیم غذایی با چربیای ناسالم زیاده. پایین اومدن کلسترول نیاز به یه رژیم غذایی با چربی متعادل، ورزش و بعضی وقتا مدیتیشن داره.

 

کنترل دیابت
دیابت اختلالی در سوخت و ساز قند خون است. این مریضی ممکنه در زمان تولد بوده و یا بعدا ایجاد شه. افراد گرفتار به دیابت نوع ۱ باید مرتباً سطح قند خون خود رو چک کرده و بیشتر انسولین تزریق کنن. بیماران دیابت نوع۲ نیاز به کنترل رژیم غذایی، کنترل وزن و بعضی وقتا مدیتیشن بری حفظ سطح قند نرمال خون دارن.

 

کنترل چاقی
چاقی عامل خطرناکی واسه سکته س. این مشکل می تونه باعث کلسترول بالا و بیماریای عروقی شه. بیشتر چاقی با ورزش و رژیم غذایی مدیریت می شه. بعضی وقتا مکملای کاهش وزن یا جراحی واسه کاهش وزن واسه آدمایی پیشنهاد می شه که نمی تونن با تغذیه و ورزش از وزن خود کم کنن. ژنتیک هم نقش موثری در چاقی داره و بعضی افراد استعداد بیشتری داشته و کاهش وزن براشون سخت تره.

 

ترک سیگار
سیگار عامل بیماریای قلبی و عروقی و فشارخون بالاست. ترک سیگار ممکنه سخت باشه. راه های جور واجور مانند مشاوره، گروه های ترک سیگار، الگوهای مصرف نیکوتین، کنترل رفتار و برنامه های ترک سیگار می تونن به شما کمک کنن. خیلی از اثرات مضر سیگار پس از یه مدت از ترک اون رفع می شن.

 

مدیریت استرس
استرس می تونه با افزایش خطر فشارخون، بیماریای قلبی و عروقی باعث بالا رفتن خطر سکته شه. مدیریت حالات روحی، استرس و نگرانی شامل تلاشی سخت واسه کنترل بر واکنشای رفتاری و احساسیه. واسه کنترل بهتر استرس نیاز به تلاشی درازمدته. درباره روشای کنترل استرس و بالا بردن اندازه آرامش بیشتر تحقیق کنین.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *