7 روش آسان برای خوردن صبحانه ای با کربوهیدرات پایین | تغذیه سالم

7 روش آسون واسه خوردن صبحونه ای با کربوهیدرات پایین

اکر می خواین وزنتون رو کم کنین و یا اینکه می خواین صبحونه ای سالم و مقوی داشته باشین، خواص بیشماری تو یه صبحونه کم کربوهیدراتی نهفتهه. محققان براین باورند که داشتن صبحونه پر از پروتئین نسبت به صبحونه پر از کربوهیدرت باعث کم شدن احساس خستگی در طول روز، افزایش قدرت مغز، کم شدن اشتها و مصرف شکر و هم اینکه تنظیم گلوکز خون و آب شدن چربی می شه. اینجا چند روش داشتن یه صبحونه کم کربو هیدرات رو به شما می گیم

آب میوه

اگه روز خود رو با آب میوه شروع کنین می تونین اونو با اضافه کردن مقداری پودر کاکائو، خیار و یا اسفناج سالمتر و شیرین تر کنین. هنگام انتخاب میوه واسه آب میوه تون از میوه هایی مانند تمشک و آلبالو که دارای شیرینی کمی هستن استفاده کنین.

جو دوسر

می تونین صبحونه تون رو با یه فنجون جو دوسر گرم شروع کنین. یکی از بهترین روشای خوردن جو دوسر پختن اون همراه با تخم مرغه . هم اینکه می تونین اونو با آرد نارگیل و دانه های چیا استفاده کنین. با این کار اندازه کربوهیدرات رو پایین میارید و اندازه پروتئین رو بالا می برید.

سبزیجات

سبزیجات دارای خواص زیادی هستن پس بهتره اونا رو به صبحونه تون اضافه کنین. می تونین شکلای جور واجور سبزیجات با برگهای سبز تیره رو به تخم مرغ اضافه کنین. هم اینکه می تونین اونا رو همراه با آب میوه و آرد جو استفاده کنین. سبزیجات پر از فیبر هستن که باعث پایین اومدن اندازه قند خون و در آخر جلوگیری از زیاد شدن وزن می شن.

تخم مرغ

پودر پروتئین

پودر پروتئین یکی از گزینه های مناسب واسه داشتن صبحونه ای با کربوهیدرات پایینه. پودر پروتئینی رو انتخاب کنین که مقدار مواد مصنوعی، شکر و چربی اون پایینه. می تونین اونو همراه آرد جو و آب میوه استفاده کنین.

قهوه

اگه نمی تونین صبحونه تون رو بدون قهوه شروع کنین فقط یه فنجون بخورین. در حالیکه یه لیوان قهوه می تونه به انسولین کمک کنه ولی بیشتر از یه لیوان عملکردی مثل شکر در بالا بردن قند خون داره. می تونین بجای قهوه صبحونه تون رو با چای سبز شروع کنین.

کرم و شکر نخورین

یکی از آسونترین روشها واسه داشتن صبحونه کم کربوهیدرات به کار گیری استویا به جای شکر در قهوه و یا چایتونه. و یا هم اینکه می تونین نارگیل رو به جای کرم به شیر و قهوه تون اضافه کنین.

خوردن صبحونه کم کربوهیدرات آنقدرها که فکر می کنین آسونه حتی این نوع صبحونه می تونه بسیار خوشمزه باشه. هم اینکه دیگه مجبور نیستین اندازه کالری رو در غذاتون بشمارید.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *