7 روش برای پیشگیری از سنگ کلیه

:
7 روش واسه پیشگیری از سنگ کلیه

:

سایت دکتر کرمانی: در همین اول بگم، پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه کار یه دقیقه ای نیس پس اینجور فکری نکنین. حالا خوبیش اینه راه های امتحان شده زیادی هست که مطمئنتان می کنه هیچ وقت اینجور رنجی رو تجربه نمی کنین – و یا دست کم دوباره تجربه اش نمی کنین. ادامه این مقاله رو بخونین تا با تموم این راه ها آشنا شید.

1. آب بخورین و بعد کمی دیگه هم بخورین!
سنگای کلیه معمولا از کلسیم، فسفات، اگزالات، مواد معدنی جذب شده از غذاها که به وسیله ادرار دفع می شن ساخته می شن. وقتی ادرار خیلی غلظت میگیره این مواد معدنی می تونن یه سنگ رو شکل بدن. تلاش کنین روزانه 6 تا 8 لیوان آب بخورین تا ادرار رقیق شه. ( آبی که می خورین رو خوش طعم کنین)
2. حرکت کنین
براساس تحقیقات مقداری ورزش سبک می تونه خطر سنگ کلیه رو تا 33 درصد کم کنه. تنها 3 ساعت پیاده روی در هفته یا یه ساعت دویدن می تونه چگونگی کنترل مواد معدنی غذایی به وسیله بدن رو طوری عوض کنه که از ایجاد سنگ کلیه پیشگیری شه.
3. کنار گذاشتن نوشابه
تحقیقات جدید نشون دادن که آدمایی که دست کم روزی یه مرتبه نوشیدنیای شیرین گازدار مانند نوشابه استفاده می کنن، 23 درصد بیشتر از بقیه در خطر ایجاد سنگ کلیه قرار دارن، اما به چه دلیل؟ فروکتوز دفع کلسیوم، اگزالات، و اسید اوریک رو زیاد می کنه، که با ساخت سنگ کلیه در ارتباطه.

4. دریافت کلسیم خود رو بالا ببرین
از اونجا که کلسیم یکی از عوامل ایجاد سنگ کلیه س بعضی فکر می کنن دوری از این ماده معدنی از دچار شدن به سنگ کلیه جلوگیری می کنه. برعکس این قضیه درسته: کلسیم در رژیم غذایی با اتصال به اگزالات در روده ها مانع رسیدن اون به کلیه می شه و در واقع می تونه از ساخت سنگ کلیه پیشگیری کنه.
5. مواظب این سندروم باشین
سندروم
متابولیک یه وضعیت بسیار جدیه که با حملات قلبی ، دیابت و حتی مرگ در
ارتباطه. این سندروم رو با 3 تا 5 مورد از این صفات می شناسیم: چربی
اضافی ناحیه شکم، تری گلیسیرید بالای خون، HDL پایین ( کلسترول خوب )، فشار
خون بالا، و مشکل تحمل گلوکز. اگه فقط دو مورد از این مشکلات رو داشته
باشین خطر سنگ کلیه تا 54 درصد بالا میره و اگه سه مورد باشه تا 70 درصد.
6. صبحا یه فنجون قهوه بخورین
تحقیقات
نشون داده آدمایی که روزانه دست کم یه فنجون قهوه شامل کافئین مصرف می کنن
26 درصد کمتر در خطر سنگ کلیه قرار دارن، این مقدار واسه کسائی که چای می
نوشند 11 درصده.

7. در مورد پروتئین کمی احتیاط کنین
 کارشناسان می گن پروتئین زیادتر از اندازه در برنامه غذایی می تونه فضایی ایده آل واسه تولید سنگ کلیه بسازه. تلاش کنین مقدار مصرف گوشت خود رو کم کنین و ماست رو هم در حد طبیعی و متعادل بخورین.

منبع : برترینا

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *