7 روش ساده برای ترک اعتیاد قهوه‌ای! | سبزیجات

7 روش ساده واسه ترک اعتیاد قهوه ای!

اگه شما اهل قهوه خوردنین بدونین که یه روش مثبت در جهت حفظ سلامتیتان ورداشته اید. اما اگه جز آدمایی هستین که به نوشیدن اون معتاد شدین شاید زمان اون باشه کمی با احتیاط رفتار کنین.

تصور می کنین دکترها با دیدن کدوم نوشیدنی گل از گلشان می شکفد و کلمه «عالی» رو به زبون می یارن؟ بله قهوه! قهوه یه نوشیدنی فوق العاده خوبه. یافته های تحقیقای زیاد نشون میده که این نوشیدنی خواص معجزه گری داره. اگه شما اهل قهوه خوردنین بدونین که یه روش مثبت در جهت حفظ سلامتیتان ورداشته اید. اما اگه جز آدمایی هستین که به نوشیدن اون معتاد شدین شاید زمان اون باشه کمی با احتیاط رفتار کنین. در این مقاله اول یه خاصیت به درد بخور از این نوشیدنی رو ذکر می کنیم و بعد روشی واسه ترک اعتیاد اونو ارائه می دیم. با ما همراه باشین.

 

قهوه: درمانی معجزه گر

بدونین که نوشیدن روزانه 3 فنجون قهوه خطر دچار شدن به سرطان پوست رو در زنان به اندازه 20 درصد کم می کنه.

نوشیدن 6 فنجون قهوه در روز خطر مرگ و میر به وجود اومده به وسیله سرطان پروستات رو در بین مردان به اندازه 60 درصد کم می کنه.

نوشیدن دست کم یه فنجون قهوه در روز خطر سکته مغزی رو تا 25 درصد کم می کنه.

 

اگه از دریافت کالری هول و هراس دارین!

اگه عادت کردین که شکر زیادی به قهوه تون اضافه کنین باید بدونین در این صورت کالری بیشتری عایدتان می شه. بهتره قهوه رو با اندازه شکر خیلی کم و اگه دوست داشته باشین تلخ یا با کمی شیر کم چرب بخورین تا اندازه کالری دریافتی رو کم کنین.

چای دوست سلامتیه. می تونین چای رو جانشین قهوه کنین. مخصوصا چای سبز

که خواص بیشتری هم داره

به نظر می رسه نوشیدن روزانه دو تا سه فنجون قهوه کافی باشه. بهتره در مصرف هیچ ماده غذایی و یا نوشیدنی مفیدی زیاده روی نکنین. همیشه مشکل وقتی به وجود میاد که پای زیاده روی و کوتاهی به میان میاد. اگه شمام جزو قهوه خورهای قهار هستین یعنی انگار به نوشیدن قهوه اعتیاد پیدا کردین این 7 پیشنهاد رو آویزه گوشتون کنین.

 

فوت وفن نصف فنجون رو اجرا کنین

به جای این که یه فنجون پر قهوه واسه خودتون بریزین سر اونو خالی نگه دارین یعنی نصف فنجون قهوه بریزین. یا این که اگه تصور می کنین با این روش حس قهوه از بین میره از فنجونای خیلی کوچیک استفاده کنین. وقتی که این کار رو بکنین یعنی این که خود به خود اندازه مصرف قهوه روزانه تون رو به نصف رسونده اید.

 

آب زیادی بخورین

همیشه محققان پیشنهاد می کنن که روزانه یک و نیم لیتر آب بخورین. اگه شما تلاش می کنین که مصرف قهوه رو کم کنین همیشه یه لیوان یا یه بطری آب دم دستتون بذارین. وقتی که قهوه می خورید بین هر جرعه یه جرعه هم آب بخورین. در این صورت اندازه مصرف آب رو بالا می برید و در عین حال اندازه کافئین دریافتیتان رو کاهش می دین.

 

قهوه اسپرسو رو دریابید

قهوه اسپرسو شامل کافئین کمتریه. به خاطر همین می تونین واسه کم شدن اندازه کافئین دریافتی تون یه فنجون کاپوچینو یا شیرقهوه بخورین. شاید کمی گران تر دربیاد اما بهترین روش واسه کاهش کافئینه. کپسولای قهوه اسپرسو هم روش خوبی واسه جایگزینی قهوه س.

 

بخوابین

دیر خوابیدن باعث می شه صبح به زحمت و با خستگی زیاد از خواب بیدار شید. بعضیا واسه این که کمی سرحال تر باشن قهوه زیادی می خورن. به جای این کار بخوابین. منظورمون اینه که شبا به موقع و کمی زودتر بخوابین در این صورت صبحا با انرژی بیشتری از خواب بیدار میشین و نیاز به قهوه صبح بعضی وقتا هم ندارین.

قهوه اسپرسو شامل کافئین کمتریه. به خاطر همین می تونین واسه کاهش

اندازه کافئین دریافتی تون یه فنجون کاپوچینو یا شیرقهوه بخورین

هر روز یه فنجون کم کنین

شاید واسه بعضی قابل باور نباشه اما اعتیاد به قهوه هم مانند هر نوع اعتیاد دیگه نیاز داره که کم کم درمان شه. این یهو لب به قهوه نزنین هم غیر ممکنه و هم این که روی اخلاق شما اثر بدی میذاره. به خاطر همین تلاش کنین هر روز تعداد فنجونایی که می خورین کم کنین. منطقی ترین روش اینه که هر روز یه فنجون کمتر بخورین.

 

حواستون به کافئین مخفی هم باشه

حواستون باشه بعضی از اجناس غذایی دیگه مانند نوشیدنیای انرژی زا هم شامل اندازه زیادی کافئین هستن. به خاطر همین این نوشیدنیا اصلا جانشین مناسبی واسه قهوه نیستن.

 

چای رو دریابید

چای دوست سلامتیه. می تونین چای رو جانشین قهوه کنین. مخصوصا چای سبز که خواص بیشتری هم داره.

 

فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *