7 روش عجیب و غریب اما موثر در سوزاندن کالری | تغذیه سالم

7 روش عجیب و غریب اما موثر در سوزوندن کالری

تغذیه

لیستی که پیش روی شماس از 7 روش عجیب و غریب اما موثر در راه از سوزوندن کالریا پرده برمی داره که اتفاقا خیلی راحت قابل دسترسی هستن؛

1- با روغن نارگیل آشپزی کنین

این یه نمونه به طور کامل عجیبه. این روغن شامل یه جور چربی خاص به نام تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCTs) است که می تونه تعداد کالریایی رو که یه فرد می سوزونه در مقایسه با بقیه دیگه چربیا بیشتر کنه.

یه تحقیق نشون داده مصرف MCTs روزانه بین 15 تا 30 گرم طی 24 ساعت منتهی به از بین رفتن 120 کالری می شه.

2- به عکسا و تصاویر غذا نگاه کنین!

بله، درسته. تماشای تصاویر غذا در فضای مجازی و مجلات حسابی به کمک سلامتی تون میاد. با اینکه تماشای یه الی دو تصویر از غذا می تونه اشتهای شما رو تحریک کنه اما تحقیقات نشون داده نگاه کردن به زنجیره بی پایانی از تصاویر و عکسای غذاهای خوشمزه به شما کمک می کنه تا این غذاها واسه خوردن دیگه آنقدری که باید جذاب نباشن.

3- بازیای کامپیوتری اشتهای شما رو کور می کنن!

بعضی بازیای عادی در فضای مجازی یا کامپیوتری فقط واسه سه دقیقه هم می تونن در نابود کردن اشتها موثر باشن. یه مطالعه نشون داده بازی کردن می تونه اشتهای غذایی شما رو منحرف کنه چون که اشتها و میل به خوردن معمولا یه گرایش چند دقیقه ایست که میشه با مشغول کردن خود به بعضی بازیای مناسب اونو نابود کرد.

4- رژیم گرفتن می تونه به شما کمک چندانی نکنه!

شاید به نظر عجیب برسه اما در بسیاری موارد رژیم گرفتن حتی می تونه باعث اضافه وزن شما شه. آدمایی که معمولا از رژیمای زیاد پیروی می کنن، بعد از تموم شدن رژیم با اضافه وزن روبه رو می شن. عوضش تلاش کنین تا نگاه و روش خود رو نسبت به سلامتی در راهی مقبول که بتونین تموم عمر از اون پیروی کنین، تغییر بدین. نمونه اش می تونه کنترل در اندازه وعده های غذایی و لذت بردن از ورزش باشه.

5- به احساسات خود اهمیت بدین

یه مطالعه نشون داده توجه کردن به احساسات یه روش هدف دار قوی و چه بسا قوی تر از علم مواد مغدی واسه کاهش وزن است. شرکت کنندگان در این مطالعه از جمله آدمایی که بیشتر به احساسات خود اهمیت می دادن، میان وعده های سالمتری رو نسبت به آدمایی که از فقط از برنامه غذایی پیروی کرده و مواد مغذی رو ملاک قرار می دادن، انتخاب می کردن.

6- از بشقابای کوچکتر استفاده کنین

موضوع بسیار ساده و قابل درکه اما نتیجه اون می تونه عجیب باشه. یه مطالعه نشون داده اگه از بشقابای کوچکتر استفاده کنین، غذاهای کمتری خورده و کالری کمتری مصرف می کنین.

7- آروم بجوید

واسه مغز زمان زیادی لازمه تا سیر شدن شما رو ثبت کنه. با تشکر از این تاخیر در ثبت سیری، باید بدونین هر چی یواش تر لقمه ها رو بجوید و غذا رو یواش تر بخورین، کالری کمتری مصرف کردین. البته این مهم نتیجه یه تحقیق علمی است.خبرآنلاین

.

منبع : pezeshk.us

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *